Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.04.2012 22:24 - БГ Класика-любими филми с неостаряващи песни-"АДАПТАЦИЯ"
Автор: tsanynka Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11385 Коментари: 8 Гласове:
13

Последна промяна: 25.09.2013 03:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

Песента на Васил Найденов „Спри, не си отивай, саундтрак към българския филм „Адаптация”, покори сърцата на родния зрител в началото на 80-те години на ХХ век. Режисьорът Въло Радев умело преплита съдбите на шестима шизофреници, които са подложени на общо лечение в група по психотерапия. Според методите на тогавашната психиатрия, ако болните успеят искрено да разкажат за своя живот, страхове и притиснения пред чужди хора, ще успеят да ги превъзмогнат и да се излекуват.

*****

imageБолестта е

тяхната защита

и

се нарича

"СТРАХ".


Страх от хората, от любовта, от живота, от смъртта...

Терапията за болестта на душата е :
Първа стъпка - говориш без страх,
Втора стъпка - действаш без страх,
Трета - чувстваш без страх,
Четвърта - излизаш свободен или... влизаш обратно в СТРАХА...


*****
Адаптация
3-сериен телевизионен филм.
Драма.
България, 1979 г.

Сценаристи: Райна Томова, Въло Радев
Режисьор Въло Радев
Оператор Христо Тотев
Музика Митко Щерев
Художник Петър Горанов
В ролите: Ели Скорчева, Антоний Генов, Иван Григоров, Николай Сотиров, Любен Чаталов, Елена Кънева, Илия Караиванов, Аня Пенчева, Вихър Стойчев и др.

Ролите се изпълняват от млади, току що дипломирани актьори, чиито имена днес са на най-добрите български артисти – Аня Пенчева, Ваня Цветкова, Любен Чаталов, Иван Иванов, Николай Сотиров, Антоний Генов(1950-2006) и др.

*****
image


Вероника (Ели Скорчева) е душевно болна и е хоспитализирана в специализирано заведение. Всеки от пациентите трябва да разказва историята си и да споделя своите страхове. За разлика от другите, Вероника не успява при беседите да се пребори със себе си. Доктор Банков (Антоний Генов) е лекуващ лекар в същата болница. Има собствен живот, но по-голямата част от времето посвещава на болните. В един момент от лечението Вероника се влюбва в доктора и това е отключващият момент за истината в душата й.


*****

imageФилмов дебют на актрисата Ели Скорчева."Не съм спряла съвсем да играя, но се ограничавам стеатър. Последната ми роля беше преди няколко години в представление на Николай Калчев за Ямболския театър, посветено на Невена
Коканова.С филмите приключих веднага, щом излязох от подходящата възраст. Киното е чудовище, което яде млади тела и лица", казва актрисата.

*****
imageНо съдбата не е толкова благосклонна към всички участници. 23 годишният, все още студент във ВИТИЗ, Юрий Манолов успешно влиза в образа на болния студент Делян.Юрий
Манолов попаднал във филма „Адаптация”, след като съвсем случайно режисьорът Въло Радев го срещнал на стълбите във ВИТИЗ и го поканил на кастинг. Сценаристката Райна Томова казала на Въло Радев да не го изтърва, защото има таланта да изиграе успешно роля във филма.
И само две години по-късно блестящата кариера, която очаква талантливият актьор, се оказва химера. Юрий Манолов е с диагноза шизофрения. Като че ли е играл собствения си живот в аванс.


*****
image

АДАПТАЦИЯ
т.Иван Пейчев,м.и ар.Митко Щерев
изпълнява Васил Найденов

Спри не си отивай, ще ми бъде тъжно, 
ще ми бъде тъжно без твоите ръце.
Не, не си отивай, днес ще ти направя
най-страшното признание.
Под мостовете не шумят реки,
когато ти не си, не си със мен.
Пристанищата са пустинно тихи,
когато теб те няма.
Спри не си отивай, ще ми бъде тъжно,
ще ми бъде тъжно без твоите ръце.
Не, не си отивай, ще ми бъде тъжно,
без твоите единствени ръце.
Не, не си отивай, ще ми бъде тъжно,
без твоите единствени ръце.


*****
Можете да гледате целия филмТУК

*****




Тагове:   филм,   адаптация,   класика,   песен,


Гласувай:
13


Вълнообразно


1. mt46 - Поздрав!
02.04.2012 22:27
Вечна песен!...
цитирай
2. malchaniaotnadejda7 - И Иван Пейчев, и Васил Найденов, и Въло Радев!
02.04.2012 22:55
Това е тим! Наистина, незабравима песен... Благодаря, че ми припомни, Цани!
цитирай
3. stela50 - И за песента , и за филма не може да се говори без вълнение ...
03.04.2012 08:52
Един от много сполучливите , стойностни , незабравими филми .
Благодаря , Цани ... Прекрасен постинг !
цитирай
4. hristo27 - И песента, и филма са чудесни!
03.04.2012 10:11
И песента, и филма са чудесни!
цитирай
5. pevetsa - Любима, . . . благодаря ти Цане :) И ...
03.04.2012 11:19
Любима, ... благодаря ти Цане :)
И много прегръдкиииииии :)))))
цитирай
6. babaelenica - Браво Цани,
03.04.2012 17:21
Изчерпателна статия си написала.
И аз не знаех за съдбата на Юрий Манолов.
Спомняш ли си, че говорих при мен за страха?
Според мен, страхът е в основата на нашите действия.
цитирай
7. tsanynka - Благодаря ти!
03.04.2012 19:10
babaelenica написа:
Изчерпателна статия си написала.
И аз не знаех за съдбата на Юрий Манолов.
Спомняш ли си, че говорих при мен за страха?
Според мен, страхът е в основата на нашите действия.


Абсолютно си права за страха...Всеки се страхува в една или друга степен ,форма и т.н...Смели са тези, които съзнават страховете си и ги преодоляват...
:)
цитирай
8. shtaparov - Някои
04.04.2012 01:11
Някои Български филми са по- хубави от много американски. Да не говорим за музиката.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tsanynka
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1678488
Постинги: 285
Коментари: 1320
Гласове: 6810
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930